Hola
a tothom, en aquesta entrada de bloc parlarem sobre el currículum de primària. Què
en penseu? Per a mi ha estat una gran millora dintre l’àmbit educatiu. Sincerament,
l’educació necessitava un gran canvi i afortunadament, tot i que possiblement
encara es pot retocar un poc més, el primer pas ja està fet així que, ara tan
sols ens falta continuar endavant.
El
currículum va sorgir el 1973 a la redacció de les Primeres Orientacions i
Programes, per la necessitat d’imposar un canvi en el mètode tradicional de l’EGB.
El que s’instaurà en el currículum fou una divisió per etapes, és a dir,
infantil, primària i secundària. A més a més s’utilitzà aquesta divisió per
establir el que s’havia de transmetre als alumnes en cada moment. Un altre dels
exemples de les noves integracions que impulsà el currículum fou la idea d’establir
el mateix nombre d’oportunitats per a tothom, és a dir, s’imposà la igualtat. Finalment
un altre exemple i a més a més de gran importància, fou la flexibilitat que es
va transmetre als mestres per seguir el currículum de la forma que els fos més
còmoda i útil, per tal d’ensenyar millor als nens.
Autor: Sean Dreilinger |
Després
trobem altres característiques del currículum, que són les quatre fonts. La primera
font seria la sociològica, que ens
diu el que és realment important, és a dir, el que hem de saber, en cada moment
donat de la història. La segona font és l’epistemològica,
que ens indica el que és vertaderament important de cada matèria o ciència…, la
tercera és la psicològica, que ens explica
com funcionen els processos cognitius i finalment, trobem l’última font, que és
la pedagògica, que ens ajuda a saber
quines són les metodologies més apropiades per a cada moment o situació. És a
dir, aquestes quatre fonts són diversos mètodes que ajuden als docents a saber
què és el més important que han d’ensenyar i a més a més com ho han d’ensenyar.
Gràcies al nou currículum i a la seva forma oberta, l’ensenyança avui en dia és
molt més lliure, ja que encara que saps que has de donar tots els continguts
del currículum, els pots donar de la forma que a tu més t’agradi i de la forma
que afavoreixi el coneixement dels teus alumnes. Ja que no busquem res altre
que l’interès i la participació per part dels nostres alumnes. Així doncs en l’educació
actual els elements que ha d’incloure són: objectius, competències bàsiques,
continguts, mètodes pedagògics i criteris d’avaluació. Podríem dir, que aquest
són els cinc pilars base que avui en dia fonamenten la bona educació i que per
tant, si en falta un l’educació no serà completa. Finalment podem dir que l’educació,
gràcies a l’atribució que va fer la LOGSE (1990) amb la tipologia de
continguts, ha obtinguts els objectius claus que s’han d’adquirir durant l’ensenyament.
Aquest tres punts clau són: Concepte,
procediment i l’actitud. Aquest tres continguts senyalen que un nen/a
durant la seva escolarització ha de poder assolir tots els continguts mínims
que el currículum ha marcat com necessaris, ha de saber aplicar tots aquests
continguts a la vida real i finalment s’ha d’aconseguir una actitud positiva en
front de l’educació.
Autoria Pròpia
Així doncs, després d’aquesta reflexió sobre la importància del currículum, què en penseu? Com ja havia dit abans, per mi ha estat una de les millors reformes educatives que han pogut fer. És una pena que no hagi pogut gaudir d’aquest mètode, però per sort em queda la satisfacció de que almenys podré aplicar-lo als meus alumnes.
Així doncs, després d’aquesta reflexió sobre la importància del currículum, què en penseu? Com ja havia dit abans, per mi ha estat una de les millors reformes educatives que han pogut fer. És una pena que no hagi pogut gaudir d’aquest mètode, però per sort em queda la satisfacció de que almenys podré aplicar-lo als meus alumnes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario