Fins
ara, totes les meves entrades han girat en torn a les possibles reformes que
podríem fer a l'educació per millorar-la i per garantir-ne un millor resultat.
Tots es basa en nous mètodes i noves formes d'ensenyar per assegurar una total
connectivitat entre el que s’estudia i el món actual.
Bé
doncs, el que us vull fer veure en aquesta nova entrada és que, possiblement
l’única errada no siguin els elements que s’ensenyen o la forma en què aquests
s’ensenyen. Possiblement el problema va més enllà. Pot ser si volem comprendre
una educació “nova”, és a dir, actualitzada i que s’adapta a les situacions de
l’actualitat, doncs possiblement en el que ens hem de centrar i en allò en què
hem de focalitzar tota la nostra atenció és en l’avaluació.
Tinc
molt clar, que si ara preguntés a la societat el que entenen ells per
avaluació, la resposta per majoria absoluta seria: qualificar a un alumne amb
una nota, normalment del zero al deu, segons els seus coneixements exposats en
una prova escrita, és a dir, un examen. He de dir que el meu punt de vista fins
fa pocs dies era el mateix. Mai hauria pensat que a partir de l’avaluació
podríem canviar-ho tot. Hem d’aconseguir superar aquesta etapa tan tradicional
i hem de començar a treure altres punts de vista sobre aquest procés.
L’avaluació no és tan sols posar notes, amb l’avaluació podem fer molt més.
Si
ens adonem que no és necessari avaluar un nen amb una nota, podrem actualitzar
l’educació. Hem d’utilitzar-la per aprendre. Com diu Neus Sanmartí, el que hem
d’aconseguir amb l’avaluació, no és res altre que aprendre. Suposadament ja hem
passat aquella etapa d’heteroavaluació, és a dir, que t’avalua una persona que
no és la que aprèn, normalment és el professor, i la d’avaluació sumativa, que
això vol dir que l’avaluació es fa al final del coneixement, és a dir, al final
de cada temari, per saber el que han “après” els alumnes. Així doncs, si hem
sabut passar aquesta difícil etapa, ja és hora d’utilitzar nous mètodes per
avaluar.
Autor: Cambodia4kidsorg |
Des
del meu punt de vista, l’avaluació ha canviat totalment. Mai l’havia vist
d’aquesta forma i he de dir que n’estic content d’haver sofert aquest canvi.
Aquest nou “mètode” per avaluar és molt més coherent. Ara reflexiono i penso
que he estat tota la vida estudiant per aconseguir una bona nota i no per
aprendre. Tota la vida ens han organitzat segons els nostres resultats
acadèmics: els més bons, els normals i els dolents. Segurament tots aquells que
han estat seleccionats com dolents, sabien molt més que la resta i a l’hora
d’aplicar els coneixements a la vida eren molt més competents, però com a
l’hora de memoritzar no servien doncs els vàrem deixar de part. El que espero
amb moltes ganes és que ens adonem que l’avaluació és un dels elements més
importants per canviar l’educació, i que per molt que busquem noves tècniques,
si no canviem l’avaluació, tot l’esforç estarà perdut. Així que reflexionem i
adonem-nos que ja és hora de deixar a part les notes. El més important és
aprendre i tenir-ne ganes!
No hay comentarios:
Publicar un comentario